8 Şubat 2017 Çarşamba

DÜNYA TÜRKLERİ KONGRESİ STRATEJİK ARAŞTIRMA MERKEZİ:



ATATÜRK VE TÜRK DEVRİMLERİ KİTABI SAYFA 342.ALINTI:



Atatürk Diyorki.Demokrasi İlkesinin en yeni ve akılcı uygulamasını sağlayan Hükümet biçimi Cumhuriyettir.




Samsun,a çıktıktan sonra 19/05/1919 hemen sonra Ülkemi düşmanlardan korumak hemde gücünü milletimden alan bir yönetim kurmayı
amaçlıyoırdum Osmanlı döneminde ülke MUTLAKİYET Devrini yaşamış,Birinci ve ikinci meşrutiyet yıllarını geçirmiş Tarihin akışı
içinde onu Cumhuriyete getirmiştir.kurtuluş savaşından sonra yaptığım Türk devrimlerinin en büyüğü cumhuriyettir  Cumhuriyet
çilik ilkesi yeniden kurduğumuz yeniden kurulan Türkiye Devletinin bir yönetim ve rejim biçimi olmuştur Cumhuriyetçilik Türk
milletinin Kurtuluş Savaşı yıllarının başından itibaren ihaneti ortaya çıkan padişahlık ve hanedan ın yönetimine karşı duyduğum
tepkinin sonucudur Cumhuriyet diğer taraftan milliyetçilik esasına dayanan demokrasinin MİLLİYETÇİ kavramı ile birleştirilmesinden
ve laik harcı ile örülmesinden ortayaçıkmış bir yönetim biçimidir ben Cumhuriyet yönetimini milli karakterimize uygun düşen
bir yönetim biçimini  uygun görmekteyim Ben meclis bahçesinde dolaşırken birkaç membus yanıma gelerek paşa hazretleri bugün
hayırlısı ile Cumhuriyet ilan edilecektir bizler sizi ebedi başkan olmanızı istiyoruz diyerek bu şekilde hitap ettiler ve
benim Tüylerim diken diken oldu ve aynen şöyle söyledim efendiler biz bir padişahlık yönetimi yaşadık sıkıntılarını gördük
bugüne kadar yaptığımız bu mücadele bu tek adam yönetiminin getirdiği sorunlardan kanaklanmaktadır diyerek yanlarından ayrıldım
yıl 29;/10/1923 Tbmm Anlkara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder