12 Şubat 2017 Pazar

ATATÜRK VE TÜRK DEVRİMLERİ KİTABI SAYAFA 145.
Ülke kaotik bir durumda yönetim yetki ve dirayetini kaybetmiş ülke bir fiil işgal altındadır Milleti kurtarmak için yakın arkadaşlarım ile yaptığım istişarelerden sonra 16/05/1919 günü Anadoluya geçmeye
karar verdim ve 16 Mayıs gecesi Bandırma vapurunu hazırlatarak gemiye bindik ve 19/05/1919 da Samsun,a avdet ettik bu geçiş aklımda bulunan Gücünü milletten alan bir yönetim biçimi olan Cumhuriyeti kurmayı amaçlıyordum.Türkiye mutlakiyet dönemini yaşamış Osmanlı İmparator,luğu döneminde 1.ci meşrutiyeti 2.ci meşrutiyeti yaşamış Tarihin Akışı onu cumhuriyete getirmiştir Kurtuluş savaşımızı kazandıktan sonra enbüyük devrim cumhuriyeti
ilan etmektir.yeni kurulan Türkiye Devletinin yönetim ve rejim biçimi
Cumhuriyettir Atatürk şöyle anlatır 29/10/1923 Cumhuriyetin ilanına
hazırlanıyoruz o sırada Çankaya köşkünün bahçesinde dolaşıyordum meclisten birkaç mebbus yanıma gelerek paşa hazretleri sizin bu devlete ölünceye kadar başkan olmanızı isteriz der
bende nazik birşekilde reddetim çünki imparatorluk zamanını hepimiz
yaşadık ve tek adam yönetiminin ülkeyi felakete götürdüğünü gördük ve yaşadık onun için seçilmiş bir padişah olmak istemiyorum der Atatür

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder